O MINGE II INVATA PE COPII SA PROGRAMEZE

Este inevitabil ca tinerii Generatiei Z vor fi generatia cu cele mai dezvoltate abilitati pentru tehnologie. Aproximativ doua miliarde de tineri nascuti dupa anul 1995 au crescut odata cu internetul si isi vor construi o viata in corelatie cu acesta. Insa asta nu se va intampla de la sine, ci vor avea nevoie de intrumente care sa-i ajute sa inteleaga cum functioneaza aceste tehnologii.

 

Pentru copiii mai mari de 10 ani exista deja mai multe companii precum littleBits si Kano care au dezvoltat produse menite sa-i invete despre circuite electrice si placi de baza intr-un mod la fel de distractiv precum Lego.

Insa aceste produse sunt totusi un pic sofisticate. Ganditi-va la ele precum gramatica si sintaxa tehnologiei: sunt instrumente educationale excelente, cat timp ai deja cunostinte de baza, precum alfabetul. Insa pentru a invata alfabetul tehnologiei, copiii mai mici pot sa apeleze la Hackaball, o minge cu un computer ce poate fi programat printr-o aplicatie iPad.

 

Hackaball este o jucarie destul de simpla, dar care poate face o multime de lucruri si rezista multor provocari din partea copiilor. In interiorul mingii de silicon, care este special conceputa pentru a rezista socurilor, se afla un mic computer, luminite, un accelerometru, o placa de sunet, un microfon si un vibrator pentru stimuli haptici. Lectia de programare incepe din momentul in care copilul deschide cutia si gaseste o minge Hackaball dezasablata, care asteapta sa fie montata. “Ne-am dorit foarte multe ca produsul nostru sa nu aiba un design inchis, fiindca cele mai multe dintre produsele pe care le folosim, precum telefoanele inteligente, nu te lasa sa vezi inauntru” spune directorul de design Jon Marshall.

 

 

Odata pus in actiune, procesorul computerului comunica cu aplicatia iOS care are o  interfata usor de utilizat si le permite copiilor  sa programeze actiuni de baza prin  incon-uri grafice. Hackaball are si cateva sugestii de jocuri, dar mai degraba ii  incurajeaza pe copii sa-si creeze propriile lor jocuri. De exemplu, daca mingea  Hackaball atinge pamantul, se va face albastra. Daca e agitata foarte tare, va scoate  un sunet, ca un tipat. Iar posibilitatile de interactiune cu mingea sunt nelimitate.  Acesta e cel mai mare atu al mingii: se bazeaza pe logica daca-atunci – care este si  conceptul de baza al programarii si tehnologiei.

 

Copiii probabil ca nu vor acorda importanta acestui aspect, insa Hackaball raspunde  cerintei in crestere pentru dispozitive care nu ne tintuiesc la birou sau in fata unui  ecran. Pe masura ce evolueaza, este clar ca interactiunea cu tehnologia nu va  insemna mereu sedentarism. Noua ne-a placut Hackaball tocmai de aceea: “Este un  computer cu care te poti juca in curte sau in parc, fiind un mix intre joaca la  computer si joaca afara” , spune Marshall, pentru care acest aspect este cel mai important ca parinte. “Am doi copii si este ca un vis pentru noi sa ii incurajam sa se joace afara si in acelasi timp sa le trezim interesul pentru tehnologie.”

 

Poti sa comanzi Hackaball de pe site-ul lor www.hackaball.com , dar atentie livrarea se va face abia in Decembrie 2015, deci numai bine pentru Craciun!

 

Articol preluat de la wired